• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63450
+
-

۱۰۶ هزار بوشهری برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند

۱۰۶ هزار بوشهری برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۱۰۶ هزار نفر از مردم استان بوشهر هنوز برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند. به گزارش مهر، «اسکندر پاسالار» افزود: صدور کارت ملی هوشمند از 5 سال پیش آغاز شده است و تاکنون 5/86 درصد از مردم استان بوشهر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ۱۳ درصد از مردم استان بوشهر تاکنون اقدامی برای دریافت کارت ملی هوشمند نکرده‌اند افزود: تعداد جاماندگان از ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در استان بوشهر ۱۰۶ هزار نفر است. 
مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر بر لزوم تسریع در ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تاکید کرد و ادامه داد: کارت‌های ملی قدیمی از ابتدای خرداد باطل و سریال آن از سامانه‌های اطلاعاتی کشور حذف شده است.

وی با اشاره به بیش از 5 هزار نفر تاکنون برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند تصریح کرد: این کارت‌ها در ادارات ثبت احوال مانده است و در صورت عدم مراجعه مردم این کارت‌ها برگشت داده می‌شوند. پاسالار به طولانی‌شدن روند دریافت کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: این روند به خاطر مشکلات تأمین کاغذ و کارت خام افزایش یافت و با تلاش صورت‌گرفته کارت‌ها بومی می‌شود و سرعت صدور آنها افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید